• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77523
+
-

مخالفت با احیای خطوط راه‌آهن  بلوار پیامبر اعظمص ‌

معاون ‌عمرانی استاندار‌ قم گفت: حدود ۶ سال از جمع‌آوری خطوط راه‌آهن در بلوار پیامبر اعظم(ص) می‌گذرد و برخی خطوط در حاشیه این بلوار رها شده ‌که مسئولان ‌خواهان احیای این خطوط و مسئولان استانی متفق‌القول مخالف احیای این خطوط هستند.

«محسن بهشتی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حوادث رخ داده به واسطه وجود راه‌آهن در شهر قم اظهار کرد: تا قبل از ساخت دیوارهای حائل سالانه 4 تلفات به علت تلاقی مردم با قطار رخ می‌داد که این آمارها در 5 سال گذشته به 2 نفر رسیده است.

وی اهمیت وجود این دیوارها را برای امنیت مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: با وجود تلفات در 5 در حال رایزنی برای تغییر برخی از دیوارها و جایگزینی آنان با حائل‌های دیگر هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم، جمع‌آوری خطوط راه‌آهن در بلوار امام رضا(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در سفری که مدیر عامل راه‌آهن کشور به قم داشتند موضوع جمع‌آوری این خطوط با توجه به آن‌که جلوی ساخت‌و‌ساز مردم را گرفته و رها شده است مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد این خطوط جمع‌آوری شوند.

وی مهم‌ترین مشکل خطوط راه‌آهن در شهر قم را مربوط به بلوار پیامبر اعظم(ص) دانست و گفت: حدود 6 سال از جمع‌آوری این خطوط می‌گذرد و برخی خطوط در حاشیه این بلوار رها شده است که مسئولان کشور خواهان احیای این خطوط و مسئولان استانی متفق‌القول مخالف احیای این خطوط هستند.
بهشتی تقویت ایستگاه جمکران را یکی از راه‌های ارائه‌شده برای احیا نشدن خطوط بلوار پیامبر اعظم(ص) برشمرد و عنوان کرد: مجموعه استان پیشنهاد تقویت ایستگاه جمکران برای تردد مسافران جنوب کشور شامل کاشان، یزد، کرمان و بندرعباس را داده‌اند و ایستگاه محمدیه نیز به عنوان توقفگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که احیای خطوط بلوار پیامبر اعظم(ص) نیازمند ساخت 11 تقاطع غیر همسطح است گفت: از نظر هزینه‌ای احیای این خطوط توجیه اقتصادی ندارد و اگر هم این تقاطع‌ها ساخته شود مشکل رودخانه اجازه برخی فعالیت‌های عمرانی را نمی‌دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ادامه داد: امکان جمع‌آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهر وجود ندارد و روزانه بیش از 5 هزار نفر از این ایستگاه به تهران و مشهد تردد می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید